Liikunta ja ulkoilu

Kuopiossa on hyvä mahdollisuus harrastaa liikuntaa ja ulkoilua.  

Luonnossa voi ulkoilla esimerkiksi: 

  • puistoissa
  • metsissä
  • rannoilla.

Kävelijöille, juoksijoille ja pyöräilijöillä on satoja kilometrejä ulkoiluteitä ja kuntoratoja. 

Kuopio järjestää ohjattua liikuntaa kaikenikäisille. Tarjolla on liikuntaa erityisesti aloittelijoille. Erityisryhmille ja maahanmuuttajille järjestetään omia kursseja. 

Kuopiossa voi myös veneillä ja kalastaa. Kuopion saaristossa on useita rantautumispaikkoja ja laavuja. 

Kaupungin liikuntapaikoissa voi harrastaa ulkoliikuntaa ja sisäliikuntaa. Niissä voi esimerkiksi: 

  • uida
  • luistella
  • hiihtää
  • pelata tennistä.

Liikuntapaikkoja on ympäri kaupunkia. Osa liikuntapaikoista on maksullisia. Joihinkin liikuntapaikkoihin pitää varata aika etukäteen, mutta osaa voi käyttää vapaasti. 

Lue lisää liikuntakursseista ja kaupungin liikuntapaikoista verkkosivuiltamme Liikkuva Kuopio – Kuopio (ei selkokielinen)