Kaupungin talous 

Kaupunginvaltuusto hyväksyy joka vuosi seuraavan vuoden talousarvion eli budjetin. Valtuusto päättää kunnan tuloveroprosentin. Kunnallisveroprosentti on 8,1%. Kaupunki saa rahaa kunnallisveroista ja erilaisista maksuista. Valtuusto päättää, mihin rahat käytetään. 

Kaupungin taloudesta laaditaan joka vuosi tilinpäätös. Kaupunginvaltuusto päättää tilinpäätöksen hyväksymisestä. Tilinpäätöksestä selviää kaupungin todellinen taloustilanne.

Lue lisää kaupungin taloudesta (ei selkokielinen):
Talous – Kuopio